به دنبال یك مدرنیسم دیگر
Shuhei Endo متولد 1960 و دانشآموخته دانشگاه هنر كیوتو میباشد. Endo دفتر خود را در سال 1988 با عنوان Shuhei Endo Architect Institute تأسیس نمود. وی بیشتر به خاطر تجربههای خود در استفاده از صفحات فولادی موجدار شهرت دارد. Endo با تغییر شكل این صفحات، آنها را به فرمهایی پیوسته (شاید در این مورد بتوان آثار Endo را با طرحهای گروه FOA مقایسه نمود) تبدیل میكند. استفاده از این صفحات برای تعریف فضای معماری (كف، سقف و دیوار) به Endo این امكان را میدهد که خوانایی لازم را برای نمایش ایدههای خود در تداوم فضایی میان داخل و خارج فراهم نماید.
Sou Fujimoto متولد 1971 شهر Hokkaido و دانشآموخته دانشگاه توكیو میباشد. وی دفتر خود را در سال 2000 تأسیس نموده است. Fujimoto نیز تجربههای متعددی با استفاده از فرمهای غیرعادی دارد كه از میان آنها میتوان به طرح وی برای مسابقه Annaka Environment Art Forum در سال 2003 اشاره نمود.
نكته جالبتوجه در این نمایشگاه طراحی و سازماندهی فضای آن است؛ در واقع به جای آرایش فضای گالری با ماكت، عكس و پوستر پروژههای این دو معمار، هر كدام از آنها در نیمی از فضای گالری، چیدمانهای مختلفی از ایدههای شخصی خود درباره فضا و فرم را در مقیاس واقعی به نمایش گذاشتهاند. در ساخت این آثار از مصالح سبكی همچون مواد پلیاستیرن استفاده شده است؛ از آنجاییكه این مصالح در طرح كف گالری نیز مورد استفاده قرار گرفته است، بازدیدكنندگان میبایست قبل از ورود به فضای نمایشگاه كفشهای خود را درآورده و با دمپایی وارد شوند.
![]()
![]()
اثر چیدمانی Endo
اثر چیدمانی Endo، ردیفی از نوارهای فوم پلیاستیرن است كه به صورت چندلایه در حالتهای گوناگون و آزاد در فضا قرار گرفتهاند. البته برخی از این صفحات پلیاستیرن این قابلیت را دارند كه به عنوان پردههای نمایش، برای نمایش تصاویر ساختمانهای طراحیشده توسط Endoمورد استفاده قرار گیرند.

![]()
اثر چیدمانی Fujimoto
در كنار این اثر Endo، Fujimoto یك دیوار ضخیم با پلانی دایرهایشکل، با استفاده از فوم پلیاستیرن طراحی كرده است. روش نورپردازی و نوع مبلمان انتخابی برای فضای درونی این دیوار عموماً در كنتراست با فرم دیوارها انتخاب شدهاند. همچنین شكافهای روی دیوار دیدهای مختلفی از فضای درون و نیز طرحهای Endo كه در پشت این اثر قرار گرفتهاند، ارائه میدهند. در واقع این دو چیدمان در آرایش فضایی گالری، به نوعی مكمل هم هستند، بدین معنی كه همانند قابها و پسزمینههایی برای تعریف همدیگر عمل میكنند.
معمار کهف...